AGHIA portal z francuskiej wsi

Temat: Punto I przekroczona norma HC w spalinach!
Witam grupowiczow i prosze o pomoc!
Wczoraj moje Punto I nie przeszlo przegladu. Powod ,3- ktrotnie przekracza
dopuszczalna norme HC w spalinach na biegu jalowym. Co najlepsze na wysokich
obrotach wszystko jest ok Samochod na wolnych obrotach chodzi nie
rowno(jakby sie dlawil) Koles na przegladzie powiedzial ze nie jest to
katalizator ani sonda lamba. Nie wiem co mam robic jak zadzwonie do ASO to
zaraz uslysze wielka sume. Doradzcie prosze co to moze byc.

Źródło: topranking.pl/1057/punto,i,przekroczona,norma,hc,w,spalinach.php



Temat: Punto I przekroczona norma HC w spalinach!


Witam grupowiczow i prosze o pomoc!
Wczoraj moje Punto I nie przeszlo przegladu. Powod ,3- ktrotnie przekracza
dopuszczalna norme HC w spalinach na biegu jalowym. Co najlepsze na
wysokich
obrotach wszystko jest ok Samochod na wolnych obrotach chodzi nie
rowno(jakby sie dlawil) Koles na przegladzie powiedzial ze nie jest to
katalizator ani sonda lamba. Nie wiem co mam robic jak zadzwonie do ASO to
zaraz uslysze wielka sume. Doradzcie prosze co to moze byc.


zmien stacje diagnostyczna...
od 4 lat robie przeglad i jeszcze NIGDY nie mialem sprawdzanych spalin...
serio...
nie wiem, czy to jest obowiazkowe czy nie ale tam gdzie jezdze po prostu
tego nie robia...


Źródło: topranking.pl/1057/punto,i,przekroczona,norma,hc,w,spalinach.php


Temat: protokol pomiarow spalin
witam
Zrobilem test spalin w moim samochodzie. Wyniki:
CO = 0,44 %obj
CO2 = 14,47 %obj
HC = 129,0 ppm obj.
02 = 0,870 % obj.
Lambda = 1,022
test preprowadzono w Oplu Astrze, silnik 1,4 wtrysk jednopunktowy z
katalizatorem, rocznik 1993.

Podobno HC ma za wysoki poziom (dopuszczalne 100). Czym to moze byc
spowodowane???

Czy ktos zorientowany w tym temacie moze rzeczowo skomentowac wyniki
pomiarow? Czy moge spokojnie jezdzic moim autkiem?
pozdrawiam
bari


Źródło: topranking.pl/1601/protokol,pomiarow,spalin.php


Temat: Nierówna jazda, na benzynie i na gazie... :(


someone wrote:
Peugeot 405, silnik 2.0 na wtrysku.
założona instalacja gazowa 2 generacji.

objawy: do 2000 obrotów wszystko OK,

potem (zarówno na benzynie jak i na gazie) autem wyraźnie
szarpie, tym mocniej, im większe obroty.


Wypadają zapłony. Szukać przyczyny w układzie zapłonowym.


..... na analizatorze spalin podaje bardzo
wysokie stężenie HCS czy jakoś tak (20x za duże).


Potwierdza to moją tezę - te HC to węglowodory, w tym przypadku niespalone
paliwo.


Źródło: topranking.pl/1612/nierowna,jazda,na,benzynie,i,na,gazie.php


Temat: Analiza spalin
Hello Kyokushin,

Tuesday, February 10, 2004, 12:25:53 AM, you wrote:


Dzisiaj byłem na przeglądzie,  i mi niestety auto nie przeszło ze względu na
CO=3,31, COcor 3,49 HC = 380 (lambda = 0,907) na LPG i HC = 428 (lambda =
1,02)na benzynie.
Nic nie bylo ruszane w ustawieniach gazu czy benzyny od ostatniego przeglądu
(rok temu, wiadomo) a wtedy było dobrze.
Czy ktoś może wie co muszę przykręcić / odkręcić / wymienić żeby te
współczynniki były prawidłowe??


Masz pojechać do warsztatu, który ma analizator spalin i potrafi
regulować instalacje LPG. Wysoki poziom HC przy pracy na benzynie i
współczynniku lambda 1.02 jest bardzo podejrzany...


Źródło: topranking.pl/1616/analiza,spalin.php


Temat: Analiza spalin


Hello Kyokushin,

Tuesday, February 10, 2004, 12:25:53 AM, you wrote:

| Dzisiaj byłem na przeglądzie,  i mi niestety auto nie przeszło ze
względu na
| CO=3,31, COcor 3,49 HC = 380 (lambda = 0,907) na LPG i HC = 428 (lambda
=
| 1,02)na benzynie.
| Nic nie bylo ruszane w ustawieniach gazu czy benzyny od ostatniego
przeglądu
| (rok temu, wiadomo) a wtedy było dobrze.
| Czy ktoś może wie co muszę przykręcić / odkręcić / wymienić żeby te
| współczynniki były prawidłowe??

Masz pojechać do warsztatu, który ma analizator spalin i potrafi
regulować instalacje LPG. Wysoki poziom HC przy pracy na benzynie i
współczynniku lambda 1.02 jest bardzo podejrzany...


a może by tak zaocznie?




Źródło: topranking.pl/1616/analiza,spalin.php


Temat: Analiza spalin


| Hello Kyokushin,

| Tuesday, February 10, 2004, 12:25:53 AM, you wrote:

| Dzisiaj byłem na przeglądzie,  i mi niestety auto nie przeszło ze
względu na
| CO=3,31, COcor 3,49 HC = 380 (lambda = 0,907) na LPG i HC = 428
(lambda
=
| 1,02)na benzynie.
| Nic nie bylo ruszane w ustawieniach gazu czy benzyny od ostatniego
przeglądu
| (rok temu, wiadomo) a wtedy było dobrze.
| Czy ktoś może wie co muszę przykręcić / odkręcić / wymienić żeby te
| współczynniki były prawidłowe??

| Masz pojechać do warsztatu, który ma analizator spalin i potrafi
| regulować instalacje LPG. Wysoki poziom HC przy pracy na benzynie i
| współczynniku lambda 1.02 jest bardzo podejrzany...

a może by tak zaocznie?

a zaocznie tzn.ile?



Źródło: topranking.pl/1616/analiza,spalin.php


Temat: na analizatorze spalin 400% HC

Na analizatorze spalin CO2 i lambda w normie a związki HC 4x powyżej
normy.


na biegu jalowym i na podwyzszonych obrotach tak samo ??
przede wszystkim sprawdz swieczki i przewody - wysokie HC to czesto
oznaka wypadajacych zaplonow... ale moze to byc rowniez uszczelka
pod glowica - nie ubywa Ci zanadto oleju ??


Wstawione 2 nowe katalizatory (tanie - metalowe).


no niestety te podrabiane katalizatory sa kiepskie - na nowym oryginalnym
katalizatorze bardzo trudno jest wyjsc poza norme - mozna znacznie przebogacac a
hc i tak w normie...

pozdrawiam Blyskacz


Źródło: topranking.pl/1618/na,analizatorze,spalin,400,hc.php


Temat: na analizatorze spalin 400% HC

Blyskacz wrote:
| Na analizatorze spalin CO2 i lambda w normie a związki HC 4x powyżej
| normy.

na biegu jalowym i na podwyzszonych obrotach tak samo ??
przede wszystkim sprawdz swieczki i przewody - wysokie HC to czesto
oznaka wypadajacych zaplonow... ale moze to byc rowniez uszczelka
pod glowica - nie ubywa Ci zanadto oleju ??


Oleju nie, ale płyn chłodniczy czasami muszę dolać. Można jakoś w oleju
zauważyć oznaki niewielkiej ilości płynu chłodniczego ?

Sławas


Źródło: topranking.pl/1618/na,analizatorze,spalin,400,hc.php


Temat: Megane 14 16v - nie równa praca


| Slychac takie jakby trzaski z rury wydechowej, czuc troche siarka?
Siarką nie czuć, ale w czasie jednej z wizyt w ASO z tym problemem
stwierdzili wysoki poziom HC i CO w spalinach. "Przedmuchali" (to cytat)
sondę lambda i wróciło do normy (bliskie zero lub zero). Ale ja raczej
podejrzewam, że to był skutek, a nie przyczyna złej pracy.


Moze zaczyna padac ktoras cewka? (Zobacz jaka masz, Denso czy Sagem, ta
druga ma wieksze prawdopodobienstwo padniecia, ale Denso tez padaja).
A swiece sa w jakim stanie? Ile maja zrobione km?


Źródło: topranking.pl/1619/megane,14,16v,nie,rowna,praca.php


Temat: pytanko o spaliny
Wiem ze to juz bylo, ale w archiwum nic konkretnego nie znalazlem.
Bylem dzis na przegladzie technicznym i pan mowi ze chyba padla lambda bo
HC=170, ja na to ze byla ostatnio (2m-ce) sprawna, to on mi mowi ze mam
rozgrzac silnik i wrocic, tak tez zrobilem : pogonilem autko pare km na
wysokich obrotach. Po powrocie o dziwo HC=70, ale zaczelo wzrastac i doszlo
do 130, ech. Swiece sa prawie nowki (4tys km) przewody maja 2 tygodnie. Co
moze byc przyczyna ??? Wiadomosc ta jest mi bardzo potrzebna bo w piateczek
matuje gaz a nie chcial bym miec jakis przykrych niespodzianek.
pozdrawiam
grzes

Źródło: topranking.pl/1620/pytanko,o,spaliny.php


Temat: analiza spalin i przyczyny takiego stanu
witam!
mam taki oto wynik analizy spalin (bieg jałowy, benzyna) dla silnika C20NE:
HC - 79 ppm
CO - 0,47 %
CO2 - 13,3 %
O2 - 2,71 %
AFR - 15,84
Lambda - 1,11
Sprawdziłem już co jest OK, a co nie, ale chciałbym się zasięgnąć opinii co
może być przyczyną zawyżonej wartości trzech ostatnich parametrów. Czy na
podstawie tego wyniku można podejrzewać nieszczelność wydechu? Nie
zauważyłem żadnych negatywnych objawów pracy silnika, może poza wysokim
spalaniem, ale to akurat można zwalić na (nie)umiejętności jazdy użytkownika
;)
Źródło: topranking.pl/1624/analiza,spalin,i,przyczyny,takiego,stanu.php


Temat: Bylem na analizie spalin i oto wyniki :(
Pacjent: camry 3.0 V6 24 zawory [LPG]

Filtr powietrza chwile przed wymiana
LPG z tzw. komputerem ;)
Brak katalizatora (wspawana rura przez poprzedniego ownera) za bylym, katem
sonda trzecia lambda.
Zawory regulowane 1000km przed badaniem.
Silnik badany po osiagnieciu temperatury pracy.

Wyniki badania na analizatorze spalin:
      LPG [jalowe] LPG [2500RPM]   PB [jalowe]
CO          0,29%         0,27%           0,38%
CO2     13,09%        13,12%          14,35%
HC      176 ppm       54 ppm           205 ppm
02          0,67%         0,67%           0,94%
NO        0 ppm           0 ppm           0 ppm
Lambda  1,011          1,023           1,024

Poprosze znawcow tematu o interpretacje wynikow. Co zrobic by bylo lepiej,
albo na jakie uszkodzenia wskazuja te wyniki ??
HC jest za wysokie i moze wskazywac na nieprawidlowe spalanie to wiem, ale
gdzie szukac przyczyn ??

Dzieki


Źródło: topranking.pl/1624/bylem,na,analizie,spalin,i,oto,wyniki.php


Temat: KATALIZATOR - help!
Czy to na 100% dobiega zkatalizatora, anie z obudowy katalizatora.Kazdy kat
jest zapakowany w blachy odbierajace cieplo,po to kiedy wjedziesz cos
latwopalnego aby odrazu sie nie zapalilo.Kat ma bardzo wysoka temperature pracy.
Ta obudow sobie brzeczy wtrakcje dodawania gazu lub przy pewnych
obrotach,naprawa to jest porpstu jej punktowe przyspawanie.Tak sie dzieje po
pewnym przebiegu lub najechanoiu na porzeszkode w 90% katalizatorow.Dobiero
uderzenie samym katem w cos moze doprowadzic do obluzowania elemntu
ceramicznego.
Pzdr.Michal
P.S kat jezeli ma byc wym,ieniony ,rownie dobrze mozna zalozyc uzywany ze
zlomowska najlepiej z rozbitego auta o malym przebiegu.
Przy analizie spalin cyfra odpowiedzialna za dzialanie kata jest HC i wartosc
ma byc od 1 do 100max,praktycznie sie nie zalicza przy 75.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,15175461,15175461,KATALIZATOR_help_.html


Temat: O Saabie 9000 T - do Kosiarza lub innych specow
Ten model co opisujesz emerycie posiada Sonde w kolektorze wydechowym,jest
widoczne golym okiem.Z tego co opisujesz to wina lezy w nieprawidlowej ilosci
paliwa podawanego do silnika.Nalezaloby zrobic analize spalin,na wolnych
obrotach i prz<y 2500obr.Zobaczyc jaka jest CO zawartosc na wolnych .Zawartosc
HC na wolnych i przy 2500 no ale zkoro niemasz kata to mija sie z
celem.Niestety podejrzewam sonde i niestety sterownik glowny.Jestes w e
Francji popytaj sie na zlomach moze gdzie maja rozbitka i sterownik w dobrym
stanie.Nowego nie warto ladowac do tak starego auta.
Jeszcze po sprawdzaj wszystkie kontakty na wiazkach kablowych dotyczacyh
kompa.Tzn trzeba nimi ruszac na chodzacym silniku.
Cos mi tutaj nie gra wtej Twojej opowiesci.Moze byc ze ktos zalozyl rezystor
zamiast sondy i oszukuje kompa,ale w zakresie niskich obrotow.Sprobuj z tym
potencjometrem i znajdz taka pozycje w ktorej motor bedzie tylko
szumial.Mozesz wyprowadzic kable do kabiny i ustawic sobie pozycje wolne
obroty lub srednie lub wysokie i recznie dostrajac rezystancje do potrzeb
kompa.Osobiscie duzo eksperymentowalem,ale mialem kontrole nad tym poprzez
wiele urzadzen pomiarowych i kompa z wlasciwym programem.
Nie, poddaje sie.>Z>rob cos i powiedz jak idzie.Pzdr.Michal
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,4190512,4190512,O_Saabie_9000_T_do_Kosiarza_lub_innych_specow.html


Temat: kilka pytan o emisji spalin (do specjalistow)
kilka pytan o emisji spalin (do specjalistow)
Sluchajcie, czy jezeli silnik benzynowy ma za duza emisje NO i HC (za wysoka
temperatura spalania) to jaki efekt spowoduje dodanie dodatku podwyzszajacego
liczbe oktanowa o powiedzmy 10%?
CO jest w normie (ponizej 0.5%).

Czy moglby mi ktos wytlumaczyc na czym polega proces obnizania lub
podwyzszania emisji NO w silniku spalinowym?

Czy sa jakies znane produkty obnizajace temperature pracy w komorze spalania
oprocz mechanicznego mieszania mieszanki ze spalinami?

Czy wzrost liczby oktanowej paliwa powoduje spadek temperatury spalania, czy
tez nie ma to wplywu na te temperature?

Bardzo prosze o odpowiedz na moje pytania...




Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,14507211,14507211,kilka_pytan_o_emisji_spalin_do_specjalistow_.html